הקו החום שיחבר את לוד לראשון לציון והרכבת הקלה שתחבר את נצרת לחיפה הם שני פרויקטים תחבורתיים בעלי פוטנציאל להעלות את שווי הנדל"ן לידם, כפי שקרה לאורך הקו האדום
חודשים לפני ההשקה, בפתח "חצי שנה מאוד אינטנסיבית", מנהל הקו האדום, קרן זוהר, פורש - לדבריו בשל תחושת מיצוי • בראיון לגלובס הוא מבהיר כי לא מדובר בבריחה, וטוען כי ניתן להשיק את הקו עוד השנה, אבל רומז לעיכוב גם בקווים אחרים
המחירים בבנייני המגורים והמשרדים הסמוכים לקו האדום של הרכבת הקלה כבר עלו מאז תחילת העבודות, אבל בשוק מעריכים שבשתי הערים שבקצה הקו עוד יש לאן לעלות וכי שיפור הנגישות לאזורי תעסוקה יעודד את הנכונות להתגורר בשתי הערים
מרכזי רחובות ונס ציונה ייסגרו לרכבים פרטיים ותתאפשר תנועת תחבורה ציבורית, אופניים והולכי רגל בלבד • בניגוד למטרונית בחיפה, זו שתפעל בקו הכחול תהיה חשמלית • לפי שעה, במידה ולא יהיו עיכובים בלתי צפויים, היעד להפעלת הקו החדש הוא שנת 2027
קרן זוהר, המשנה למנכ"ל נת"ע, פרש מתפקידו חצי שנה לפני המועד שבו מנכ"ל נת"ע התחייב שהקו האדום ברכבת הקלה יפעל • חלק מהגורמים בענף רואים בעזיבתו של המשנה למנכ"ל נת"ע הבעת אי אמון בהתחייבות החברה לאותו מועד
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, הודיע בוועידת הנדל"ן של גלובס כי "נפתח גם את תחנת קרליבך; הרכבת לא תיסע בשבת, כי זו החלטת הממשלה" • מנכ"ל נמל אשדוד, שיקו ז'אנה: "ישנה עלייה חסרת פרופורציה בעולם ההובלה הימית. זאת הסיבה ליוקר המחיה"
חברת הבקרה מתריעה על עיכוב של חודשים בפתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שכבר נדחתה לנובמבר • לגלובס נודע כי נוסף לעיכובים בביצוע עבודות הגמר בתחנות, נת"ע מפגרת גם באבני הדרך שנקבעו להטמעת מערכת האיתות, החיונית להפעלה • בנת"ע שבים ומתחייבים כי הרכבת תיפתח לנוסעים בנובמבר 2022
תקרת בטון בעובי 2 מטרים שתיבנה על מוסך הרכבת הקלה בירושלים תישא בניין משרדים גדול • בתכנון יש עוד מתחמים כאלה מעל מוסכי המטרו, אז למה לא ברכבת הקלה בגוש דן?
התנועה בכניסה לערים שוב זוחלת, והנתונים מראים כי עם סיום הגל החמישי הגודש בכבישים כבר עולה על זה שמלפני הקורונה • איך מתכוונת הממשלה להעביר את השנים עד למטרו, מדוע גם הפרויקטים הגדולים לא יפתרו את הבעיה, ולמה ברשויות המקומיות חוששים מקידום מיזמים שיסייעו לתושבים שלהן
רון חולדאי מתמודד שוב על ראשות העיר תל אביב-יפו ומסביר איך הוא מנהל עיר, על מה הוא מתחרט, ולמה זה הגיוני שהוא 25 שנה בתפקיד: "העיר בתוך שינוי מז'ורי שאסור להפסיק אותו. היינו בשנות ה-50 של אירופה, עכשיו עוברים לשנות ה-90" • פודקאסט מהקוקפיט • חצי שעה של השראה
פרויקט הריסה ובנייה במסגרת תמ"א 38/2 יוצא בקרוב לדרך ברחוב בן שפרוט 21 בתל אביב • היזמית היא קבוצת רוזיו
הרובע החדש כולל 14,100 יחידות דיור, שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, כ-2,000 חדרי מלון, וכן שטחי פארק חופי בהיקף של 690 דונם • "עיריית הרצליה לא תאפשר כל מהלך בנייה בטרם תיתן מדינת ישראל מענה אמיתי של תשתיות לאומיות"
חברת מנרב החזקות הודיעה ב-2019 על זכייתה במכרז לביצוע עבודות הגמר בתחנות הקו האדום • מאוחר יותר רכשו את החברה האחים וייל שמחזיקים היום ב-5% ממנה • אלא שנוסף לחלקם בחברת ההחזקות, האחים וייל הם בעלי מניות בחברה שמנהלת ומפקחת על בניית התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש דן
משרדי האוצר והתחבורה שלחו מכתב חריף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק, שבו הם טוענים לאיחורים משמעותיים בהקמת הקווים של הרכבת הקלה • המכתב נחתם באיום מרומז: הקמת המטרו תילקח מידי נת"ע אם לא תעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו • מנת"ע נמסר כי "מרבית העיכובים המצוינים במכתב אינם בשליטת החברה"
לגוף של משרד התחבורה, שאמור להיות חוד החנית ולתת מענה לתחבורה הציבורית המקרטעת, אין מנהל קבוע, הוא לא מצליח לפקח על תנאי ההמתנה של משתמשי התחבורה הציבורית, ולא מוצא דרך לטפל במחסור החמור ב־4,000 נהגי אוטובוס • המשרד: "טענות חסרות בסיס"
לפי העתירה, שפיר בעלת זכויות ביותר מ-4 תחומי תשתית חיונית ובאמצעות 10 רישיונות וחוזים • לטענת העותרים, הקצאת הקו הכחול לשפיר בנוסף אליהם "תביא להעצמה משמעותית ומסוכנת של הריכוזיות הכלל-משקית של שפיר"
גוש דן פרויקט המטרו של גוש דןישראל במלחמהמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה