יותר מ־20 שנה מחכים תושבי מטרופולין דן לרכבת קלה, ובשבוע הבא היא צפויה סוף סוף להיפתח • איך תיראה הנסיעה בקו האדום? איך הוא ישפיע על הפריון וההכנסות של הרשויות המקומיות בתוואי? מה צפוי לקרות למחירי הדיור סביבו והאם הקווים הבאים ייראו אחרת?
הרכבת הקלה, שתתחיל לפעול בעוד פחות משבועיים, תייבא כוח קנייה נוסף בעיקר אל מרכז תל אביב, אך פחות מזה אל פתח תקווה ובת ים • היכן כדאי עוד להשקיע בפיתוח, באיזה רחובות ישתלם לרכוש רצף של חנויות, ומהם הלקחים שניתן להפיק מירושלים וחיפה
לאחר שנים של עיכובים, הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ייפתח לציבור בשבוע הבא • היכן עובר המסלול, מה תהיה התדירות והאם אפשר לשלם באמצעות כרטיס רב־קו? • גלובס עושה סדר
מסקר חדש שערכה פירמת הייעוץ Tefen בקרב כ-500 מנכ"לים, יו"רים וסמנכ"לים בחברות תעשייתיות, עולה כי לא תמיד היישום של חדשנות בפועל נעשה ברמה מספקת • וגם: עוד קורקינטים בתל אביב לקראת פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה • אירועים ומינויים
אם ולא יהיו תקלות של הרגע האחרון, הקו האדום ייכנס לפעילות באמצע אוגוסט • וכשהבחירות המוניציפליות קרבות, טקס הפתיחה צפוי להיות רווי בפוליטיקה
בהודעה שפרסמה שרת התחבורה מירי רגב נטען כי מחירי הרכבת הקלה לא יעלו • במשרד אוצר מתעקשים כי העלאת מחירי הכרטיסים ברכבת הקלה תצא לפועל
האישור יינתן כל עוד הנתונים שיעלו בבדיקות הבטיחותית יחזיקו במשך שבוע • במצב שכזה הרכבת הקלה תוכל להיפתח כבר באחד מימי שישי של חודש אוגוסט
עבודות הרכבת הקלה באבן גבירול הופסקו לשבוע לדרישת עיריית ת"א, וזו רק דוגמה אחת להחרפת המתחים בפרויקט כשברקע מתקרבות הבחירות המקומיות • באוגוסט ייסגר מקטע ברחוב אלנבי, והעירייה מעלה דרישות שלא בטוח שנת"ע ערוכה להן ביחס לנראות המרחב הציבורי
הרכבות הקלות בגוש דן ובירושלים יספגו את המחיר: אחד ממקורות הסבסוד שימנעו את העלאת המחירים של התחבורה הציבורית בתחילת החודש הבא, הוא ייקור תעריפי הנסיעה ברכבות הקלות • כך נסיעה שעולה כיום 5.5 שקלים, תעלה בעוד כשנה 8 שקלים
מגפת החולדות שפוקדת את בני ברק בשנה האחרונה הפכה לסכנה של ממש • התושבים שכבר התריעו לא פעם טוענים כי הבעיה היא ברחובות הזנוחים ("זו אחת הערים המלוכלכות בישראל"), בעירייה האשימו עד לא מזמן את עבודות הרכבת הקלה • כעת הכריזו שם על תוכנית טיפול שתמומן בהלוואה של 20 מיליון שקל • אך מומחים מזהירים: זה עלול לדחוף אותן לערים השכנות
במשרד התחבורה מנסים כבר להתאים את תנועת ומסלולי התחבורה הציבורית כך שיהפכו את ההגעה לתחנות של הרכבת הקלה לנוחים יותר • עם זאת, מחסור בנת"צים ובאוטובוסים יהפכו את הדרך עד לתחנה לארוכה ומסורבלת עבור מי שלא גר קרוב מספיק
בלי תאי שירותים, לא מספיק מכונות לתיקוף וכמעט כפול נוסעים מהצפי • הקו האדום אומנם צפוי להתחיל לפעול בקרוב, אבל אל תצפו לחוויות נסיעה חלקה
מנהלי קבוצות פייסבוק, שורדי שואה ומשרדי אדריכלים השתתפו בשבועות האחרונים בסיורים לקראת השקת הקו האדום של הרכבת הקלה • עיתונאים, לעומת זאת, לא הוזמנו לאירועים דומים • מאז מינויה של רגב לא התקיימו סיורים כאלו בפרויקט • משרד התחבורה בתגובה: "לא הנחינו את נת"ע למנוע סיורי עיתונאים בקו האדום"
הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי להיפתח בקרוב, אולם כבר כעת הצפי הוא שהעומסים בקרונות יחרגו בהרבה מהסימולציות שליוו את הקמת הפרויקט • בין הסיבות: הפעלה חלקית בלבד בפתיחה, תדירות רכבות נמוכה יותר מהתכנון המקורי והיעדר אלטרנטיבה יעילה
בתחילת יולי היה נראה שפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה מתקרבת בצעדי ענק, ועשויה לקרות אף החודש • עם זאת, עכשיו נראה שהיא עלולה עוד להידחות לתוך אוגוסט • מתי יגיע אישור הבטיחות שמעכב?
לאחר עיכוב של שנים, הקו הראשון של הרכבת הקלה צפוי להתחיל לפעול החודש • אלא שחוץ מאשר בתל אביב, לא נעשו עד כה מספיק עבודות כדי לחבר את התחנות אל המרחבים העירוניים בצורה שתקל על השימוש, ומי שצפוי לשלם את המחיר הם כרגיל - הנוסעים
גוש דן פרויקט המטרו של גוש דןישראל במלחמהמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה