גיל ברינגר, המשמש כמנהל תפקידים מיוחדים ברשות האוכלוסין וכפרויקטור נושא כניסת ישראל לפטור מוויזות מארה"ב, סיפר לגלובס כי בחודשים האחרונות יש האצה בתהליך, במטרה לצאת עם בשורה שתאפשר לישראלים לטוס ללא ויזה לארה"ב כבר ברבעון הראשון של 2023
תהליך הסדרת אבטחת הטיסות הישראליות בדובאי טרם הוסדר מול הרשויות באיחוד האמירויות, דבר שהוביל לצמצום הלו"ז של החברות הישראליות • לגלובס נודע כי פליי דובאי התבקשה להוריד את תדירות טיסותיה לת"א, לאחר שהחברות הישראליות נדרשו לצמצם דרסטית את היקף הטיסות שלהן לדובאי
עובדי החברות הישראליות לא מורשים להיכנס לישראל בנימוק שחלפה יותר מחצי שנה ממועד קבלת החיסון השני • מנהלים טוענים: "חוששים מכך שהם יבקשו מקלט מדיני"
נוסעים הנכנסים לישראל לא יידרשו עוד לבצע בדיקת קורונה לפני החזרה לארץ, אלא רק בדיקה במעברי הגבול • בנוסף, תיירים עם ילדים עד גיל 12 יוכלו להיכנס לארץ גם אם הילדים לא מחוסנים
לפי המתווה שפרסמה חברת התעופה, תתאפשר תפילה מרוכזת במטבח האחורי של המטוס ביעדי צפון אמריקה, "בהתאם לזמנים שיווסתו ע"י צוות הקבינה"
צמצום מספר חברות התעופה בשוק הישראלי הוא מהלך מתבקש, אבל האם נכון שארקיע תתמזג לאל על - או שמא המיזוג המתבקש הוא בין ישראייר וארקיע? • דעה
משבר התעופה מול דובאי מחריף: אגף הביטחון של אל על מודיע כי מיום ראשון לא ניתן יהיה לקיים את כל לוח הטיסות המתוכנן לדובאי, משום שהמדינות לא הגיעו להסכמה על הסדרי הביטחון של החברות הישראליות שטסות בקו
כרגע עוד יוצאות טיסות של חברות תעופה ישראליות מנתב"ג אל דובאי, אבל בעוד כמה שבועות יכול להיות שזה יפסק - זאת לנוכח העובדה שעדיין לא נחתם הסכם להסדרת אבטחת הטיסות בין האיחוד ובין ישראל • עיקרי המחלוקת מתייחסים לדרישה השב"כ לאפשר ל-50 המאבטחים הישראלים ששוהים בדובאי גישה לכל שטחי נמל התעופה בדובאי
מדובר בשיפור דרמטי לעומת ינואר 2021, במהלכו חלפו רק כ-87 אלף נוסעים בנתב״ג - ועדיין מדובר רק בכשלישי מהתנועה שהייתה בינואר 2020 • ארצות הברית היא היעד המוביל בחודש ינואר, ואחריה טורקיה • מתוך כלל תנועת הנוסעים הבינלאומית הטיסה אל על נתח של כ-21% עם תנועה של כ-90 אלף נוסעים
מספר חברות תעופה בינלאומיות מבטלות טיסות לארה"ב עקב החשש מההפרעות שהדור החדש של הטכנולוגיה הסלולרית עלול ליצור במד הגובה של המטוס • בינתיים, פרישת האנטנות החדשות נדחתה ואף צפויה להידחות עוד על רקע פנייה של חברות התעופה אל הנשיא ביידן
כמעט 5% מתושבי ישראל נמצאים בבידוד או מאומתים, ושיא גל האומיקרון עוד לפנינו • בדיקת גלובס מראה כי הפעילות הכלכלית במשק בירידה דרסטית - הרכישות בכרטיסי אשראי צנחו ב–10%, במסעדות מדווחים על ביטולים, ובכבישים התנועה דלילה • חגיגה נרשמת רק ברשתות הפארם וחברות המשלוחים
חברות התעופה מקוות ששיח שמתקיים בין נציגי המדיניות בימים אלה יוביל להסדר קבוע שייתן מענה לדרישות האבטחה של ישראל • קו חדש אל בחריין מתעכב גם הוא בשל אילוצי ביטחון
ישראייר כבר הכריזה על השקת קו שיועד ל-24 בינואר 2022, אלא שלגלובס נודע כי החברה תדחה את השקת הקו למועד לא ידוע • הסיבה: לישראייר, כמו גם לכלל חברות התעופה הישראליות, טרם הוסדר אישור האבטחה הנדרש בשדה התעופה הבחרייני
הנימוק שסיפקה חברת התעופה לפניית גלובס הוא "לנוכח ביקוש נמוך המיוחס לקורונה" • עוד נמסר כי נציגי החברה יזמו פניות לנוסעים שרכשו כרטיסים לדאלאס כדי להציע להם הסדר נסיעה חלופיים
חודש השיא ב-2021 היה יולי, במהלכו חלפו בנתב"ג 931 אלף נוסעים • החברה שהטיסה הכי הרבה נוסעים בשנת 2021 היא אל על, שנתח הפעילות שלה היה 23% עם 1.4 מיליון נוסעים • אחריה נמצאות רינאייר, ישראייר, טורקיש איירליינס ויונייטד איירליינס
ישראל מצטרפת לרשימה הגרמנית הכוללת 39 מדינות שבהן התחלואה מזנקת ושהנסיעה אליהן מוגדרת ככזו שכרוכה בסיכון • מי שאינו מחוסן/מחלים יידרש להציג בדיקת pcr שנעשתה 48 שעות לפני הטיסה לגרמניה, ובנוסף יידרש להיכנס לבידוד של 10 ימים אותו ניתן לקצר לחמישה ימים לאחר ביצוע של בדיקה נוספת
אל עלארקיעחברות תעופהישראיירישראל במלחמהכרטיסי טיסהלואו קוסטמשרד התחבורהנתב"גתיירות