גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הדאו ננעל בעליות בשבוע הטוב ביותר מתחילת השנה

נעילה חיובית באירופה ● מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.3% בסיומו של השבוע הטוב ביותר מתחילת השנה. מדד ה-S&P 500 ננעל בעליות של כ-0.16%, הנאסד"ק ננעל בירידה קלה.

כל שלוש המדדים העיקריים סיימו את השבוע בעליות. בממוצע שבועי, הדאו עלה ב-2.1%. מדד S&P 500 והנאסד"ק עלו ב-1.8% וב-1%, בהתאמה.

20:45

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%. מדד ה-S&P 500 יציב, הנאסד"ק יורד בכ-0.3%.

חברת הביוטק Novavax מזנקת ביותר מ-96% לאחר שהכריזה על עסקה בהיקף של מיליארדי דולרים עם יצרנית התרופות הצרפתית Sanofi לצורך פיתוח משותף של חיסון לקורונה החל מהשנה הבאה. החברות גם יפתחו זריקות משולבות נגד נגיף הקורונה והשפעת.

סוויטגרין קופצת ב-36% לאחר שהביסה את התחזיות לרבעון הראשון. רשת מסעדות הסלטים רשמה הכנסות של 158 מיליון דולר, שעקפו את התחזיות המוקדמות שעמדו על 152 מיליון דולר.

19:30

נעילה חיובית באירופה: מדד דאקס עלה ב-0.46%, מדד פוטסי עלה ב-0.6% ומדד קאק הוסיף 0.4%.

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט:  מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%. מדד ה-S&P 500 מטפס בכ-0.05%, הנאסד"ק יורד בכ-0.1%.

18:20

מגמה מעורבת בוול סטריט; מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%. מדד ה-S&P 500 יציב, הנאסד"ק יורד בכ-0.1%.

עליות בבורסות אירופה:  מדד דאקס מתחזק ב-0.6%, מדד פוטסי עולה ב-0.8% ומדד קאק מוסיף 0.7%.

דרופבוקס עולה בשעה זו ביותר מ-1% אחרי דוחות שהיכו את התחזיות.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים. מדד הדאו ג'ונס עולה עם תחילת המסחר ב-0.3% לקראת רצף עליות של 8 ימים - הארוך ביותר מאז דצמבר אז רשם רצף עליות של 9 ימים. מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק עולים בשיעור דומה.

בממוצע שבועי, כל שלושת המדדים העיקריים לקראת שבוע חיובי. הדאו עלה השבוע  ב-2.1%. מדדי S&P 500 והנאסד"ק עלו ב-2% וב-1.5%, בהתאמה.

דרופבוקס עולה ביותר מ-3.6% לאחר שאמש פירסמה דוחות שעלו על התחזיות: החברה הודיעה כי רשמה רווח של 58 סנט למניה והכנסות של 631 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לרווח של 50 סנט למניה והכנסות של 629 מיליון דולר.


14:45

המסחר באירופה מתנהל ביציבות: מדד דאקס מתחזק ב-0.6%, מדד פוטסי עולה ב-0.8% ומדד קאק מוסיף 0.7%.

מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס מטפסת ב-1.7% במסחר המקדים, זאת לאחר שאמש פירסמה דוחות שעלו על התחזיות: החברה הודיעה כי רשמה רווח של 58 סנט למניה והכנסות של 631 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לרווח של 50 סנט למניה והכנסות של 629 מיליון דולר.

13:00

העליות באירופה מתגברות: דאקס עולה ב-0.7%, קאק ופוטסי מוסיפים 0.8% ומדד יורוסטוקס הכלל-אירופי מתחזק גם הוא ב-0.8%.

גם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מטפסים: החוזים העתידיים על נאסד"ק עולים ב-0.5%, החוזים על S&P 500 מוסיפים 0.4% והחוזים על דאו ג'ונס מתקדמים ב-0.3%.

11:15

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות: דאקס מטפס ב-0.7%, פוטסי עולה ב-0.5% וקאק מוסיף 0.6%.

החוזים העתידיים על מדדי ארה"ב נסחרים בעליות קלות של כ-0.1%. במסחר המקדים, ענקית השבבים אנבידיה עולה ב-1.1%, טסלה מוסיפה 1.2% ופלטפורמת הגיימינג רובלוקס מתחזקת ב-1.5%.

מדד הנג סנג ננעל בעליות של 2.5%.

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות: דאקס  וקאק  עולים בכ-0.4%, פוטסי  מתחזק ב-0.5% על רקע ההפתעה החיובית בנתוני התמ"ג של בריטניה. עליות נרשמות גם בבורסות הולנד, ספרד, איטליה, שוויצריה, פורטוגל, בלגיה, שבדיה, אוסטריה ורוסיה.

קרפור  עולה ב-1.2%, חברת הפארמה באייר  מוסיפה גם היא 1.2% ורולס רויס  מתחזקת ב-0.9%.

בסין, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6%. הקוספי ננעל בעלייה של 0.6%. ההנג סנג קופץ כעת ב-2.5%.

09:20

לפני זמן קצר פורסמו בבריטניה נתוני התמ"ג לרבעון הראשון. אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה ב-0.6% ברבעון הראשון של 2024 - מעל התחזיות, שעמדו על 0.4%. התמ"ג השנתי של בריטניה עומד כעת על 0.2% - מעל תחזיות האנליסטים. אתמול הזהירה ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של אנגליה כי האינדיקטורים לאינפלציה מתמשכת "נשארו גבוהים", והצביעה על השארת הריבית על 5.25%.

במקביל, מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%. המסחר בסין ממשיך בירידות, וההנג סנג קופץ ב-2.2%. הקוספי מתחזק ב-0.6%.

07:40

המדדים המרכזיים באסיה נסחרים הבוקר (ו') במגמה מעורבת. הניקיי  מוסיף 0.2%, בורסת שנחאי  מאבדת 0.2%, בורסת שנזן יורדת ב-0.9% והקוספי מתחזק ב-0.6%.

תל אביב 125 מול S&P 500: איזה מדד יציג תשואה עודפת השנה? 
ענקית ה-AI הייתה אחת מהמניות האהודות בוול סטריט. ואז היא פרסמה דוחות 

ביפן, תאגיד פנסוניק נופל ב-5.1%, סוני מאבדת 1.7% וטויוטה נחלשת ב-3.3%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים כעת בעליות קלות של עד 0.09% בחוזים על הדאו ג'ונס.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. נאסד"ק עלה ב-0.3%, S&P 500 ב-0.5% ודאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות. 

מניות שבלטו אמש במסחר בעקבות הדוחות הן אייר בי.אן.בי. ., חברת משחקי הווידיאו רובלוקס  Arm  ורובין הוד מרקטס . בין הישראליות שבלטו: פאגאיה טכנולוג'יס , פלייטיקה , טאואר , קמטק ופייבר  שעלו בעקבות הדוחות, סולאראדג' שאיכזבה צללה. 

הביטקוין נסחר כעת בכ-62,980 אלף דולר - עלייה של 2.4% ביממה. האת'ריום התחזק ב-1.3% וכעת נסחר סביב 3,030 דולר למטבע.  

בשוק האג"ח בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות מטפסות מעט. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת בשעה זו על 4.46% - עלייה של 1.4 נקודות אחוז. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.82% - עלייה של 1.6 נקודות אחוז.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים הבוקר - מחיר חבית מסוג ברנט עומד על 84.4 דולר, וחבית נפט אמריקאי נסחרת סביב ה-79.8 דולר.

עוד כתבות

מרכז נתניה / צילום: איל יצהר

מעל 3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים: העיר הגדולה שמתברגת בצמרת המחירים, מיד אחרי תל אביב

מחיר ממוצע של דירה שנרכשה ברבעון הראשון היה גבוה בכ–130 אלף שקל מהמחיר ברבעון השלישי אשתקד לפני המלחמה, כשהעליות נרשמו גם בצפון ובדרום ● תל אביב נשארת הכי יקרה, אם כי שם מחיר דירת 4 חדרים דווקא ירד בחצי השנה האחרונה ● הרצליה היא העיר הגדולה הבאה בתור, עם 3.65 מיליון שקל לדירה. ומי העיר היחידה שבה נרשמו ירידות?

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

הפתיעה אפילו את עצמה: דוחות טובים לוויקס


מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • וויקס עקפה את הציפיות הן בהכנסות והן ברווח; מעדכנת את התחזיות כלפי מעלה • מדור חדש

אודי מוקדי, מייסד ויו''ר סייברארק / צילום: דיויד שופר

תמורת 1.54 מיליארד דולר: סייברארק הישראלית רוכשת את חברת Venafi

סייברארק תשלם כ-1 מיליארד דולר במזומן וכ-540 מיליון דולר במניות עבור Venafi, חברה העוסקת בניהול זהויות מכונה ● העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2024 בכפוף לאישורים רגולטוריים

יובל זילבר ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

קרן חדשה להנצחת קצין שנפל במלחמה תסייע לחיילי מילואים בעלי עסקים

"הקרן של יובל", להנצחת יובל זילבר ז"ל, הוקמה ע"י אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, שבנה היה חברו הטוב מילדות ● כעת מבקשים בקרן לגייס עוד חצי מיליון שקל להלוואות לעצמאים ● ישראל מתגייסת

מיינה הודית בפארק הירקון בתל אביב / צילום: י.ש

פחות פרפרים, יותר מינים פולשים: המצב המדאיג של הטבע בישראל

מיני הטבע בישראל נמצאים תחת מתקפה רב חזיתית: פולשים, זיהום, צמצום שטח, אקלים ועוד. גם המלחמה כנראה לא עוזרת ● תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע: "מספר קטן של ממצאים חיוביים מראה שכשמתאמצים אז יש תוצאות"

אולפני הרצליה / צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה

אפריקה, תדהר ולוזון זכו בקרקע בהרצליה תמורת כ־142 מיליון שקל

שלוש החברות זכו בשטח של 3.8 דונם שהיה ברשות רמ"י, כחלק מהתוכנית להפיכת אולפני הרצליה למתחם מגורים ● הן היו המציעות היחידות במכרז, והצעתן גבוהה בכ־20 מיליון שקל ממחיר המינימום ● מדובר באותו מתחם שבו הן מקדמות בנייה ל־350 יח"ד

נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

קיצוני אפילו במונחים של איראן וכזה ששלח אלפים למותם. הכירו את הנשיא שנהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של איברהים ראיסי התרסק אתמול בגבול עם אזרבייג'ן, ולאחר דיווחים סותרים, באיראן הודיעו הבוקר רשמית על מותו, יחד עם שר החוץ האיראני ● הוא נחשב מהקשים שבין השמרנים האיראנים, לאחד מגדולי שונאי ישראל ומי שזוהה כאחד מהמועמדים הבולטים לרשת את המנהיג העליון עלי חמינאי עם מותו

בניין עיריית תל אביב־יפו / צילום: Shutterstock

חשד לשחיתות בהיקף מאות מיליוני שקלים, במעורבות משפחות פשע: עובדים בעיריית ת"א נעצרו

13 חשודים, בהם עובדי אגף התברואה בעיריית ת"א, נעצרו בחשד לעבירות שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות ● מהחקירה עולה כי עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים לעירייה פעלו להטיית מכרזים, תוך מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה ולמקורביהם

המתקפה הישראלית ברפיח העירה את יצרני הפייקים בעולם

העולם דרוך לקראת פעולה צבאית רחבה ברפיח, והפייקים מופצים בהתאם ● המשרוקית של גלובס

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: גופות ארבעת החטופים חולצו מתת-קרקע בג'באליה במבצע של צה"ל והשב"כ

צה"ל תקף מטרות בדרום לבנון • התרעת צבע אדום הופעלה הבוקר בשדרות, לא דווח על נזק או על נפגעים • היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב נפגש עם נתניהו, הרצוג, גלנט, הנגבי ודרמר - כדי לדון על המלחמה בעזה • גלנט: "מזהים את השפעת המבצע ברפיח, יודעים איפה בכירי האויב. מחויבים להרחבת הפעולה הקרקעית" • כל העדכונים

ווסימוזי מדונסלה (מימין), נציג דרום אפריקה בדיון בהאג / צילום: Reuters, Yves Herman

המשטר בדרום אפריקה פותח מערכה לשלילת ההכרה בזכות הקיום של ישראל

עיון באוצר המילים והדימויים של נציגי המשטר הדרום אפריקאי בבית הדין בהאג מראה כי הם מתרחקים במהירות משאלת עזה ועוברים אל שאלת הלגיטימיות של קיום ישראל ● אפשר להגיד שהיחסים עם משטר ה–ANC במדינה הגיעו אל סוף הדרך

צעדת ''אחים לנשק'' במחלף שער הגיא / צילום: אביב אטלס

חסימות כבישים ומעצרים עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת: ימי השיבושים חוזרים

המחאה נגד הממשלה הוציאה לפועל שיירות רכבים הנוסעות במהירות איטית מהצפון, מהדרום ומהמרכז ● עימותים בין שוטרים למפגינים שניסו לחסום את כביש 1, 12 מוחים נעצרו ● בין מובילי ההפגנה ישנן משפחות נרצחים וחטופים, והיא צפויה להמשיך בערב למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים

נשיא איראן, אברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

איראן דיווחה רשמית: הנשיא ראיסי נהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של הנשיא התרסק אתמול בשעות הצהריים (שעון ישראל) ונותק הקשר עימו ● אחרי מספר דיווחים סותרים, הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי שברי המסוק אותרו וכי אין סימני חיים במקום, וכעת היא מדווחת רשמית על מותו ● באותו מסוק טס גם שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, שנהרג אף הוא

מגדל בין ערים / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

מגדל של 100 קומות על גבול ת"א: פרויקט חסר תקדים יוצא מהקפאה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א תביא לאישור מהלך שיאפשר להקים את הפרויקט גם ללא השלמת גשר סמוך - שהיה עד כה תנאי לבנייה ● המטרה: לאפשר את שחרור המכרז לפרסום

מחשב העל Israel-1 של אנבידיה

העולם נכנס לעידן ה–ChatGPT, איך יכול להיות שלישראל אין מחשב על?

התוכנית להקמת מחשב־על לאומי עברה גלגולים רבים מאז שנכללה בהמלצות ועדת הבינה המלאכותית ב־2021, וטרם נבחר זכיין או מיקום ● זאת בזמן שהצרכים והדרישה לתשתיות מחשוב רק הולכים ומתעצמים בעידן ה־ChatGPT f בינתיים, לוואקום הממשלתי נכנסים יזמים פרטיים

אבי לוי, מנכ''ל דיסקונט / צילום: ישראל הדרי

רווחי בנק דיסקונט ירדו ב-17% ברבעון; שיפור ניכר בהוצאות בגין הפסדי אשראי

הירידה ברווח הנקי מוסברת על ידי הבנק בשינוי בעליית המדד ומצמצום פער הריבית ● הכנסות הבנק ירדו ב-5% ● דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בשיעור של 30%, בסך של 315 מיליון שקל

מירן פחמן, יוזם תחרות גרנות / צילום: טרלן בן אבי

בצל המלחמה: תחרות הפרסום העצמאית גרנות תתקיים השבוע

בעקבות המלחמה ייערכו כמה שינויים באירוע, אך לא כל משרדי הפרסום הגדולים בטוחים בנחיצותו ● איש הפרסום מירן פחמן, מיוזמי התחרות: "האירוע יתייחס ברגישות למצב"

אמיר ירון. צילום: איל יצהר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ניצחון לחברות התשלומים מול בנק ישראל: יוכלו להתחייב לריבית קבועה

למרות התנגדותו של בנק ישראל, רשות לניירות ערך אישרה את ההוראה שצפויה להכנס לתוקף ביוני ● חברות תשלומים יוכלו להציע ללקוחות שיפקידו אצלן כספים ריבית מובטחת ● הרשות: "חברות התשלומים נועדו לקדם תחרות מול מערכת הבנקאית ולכן נדרש לאפשר להן להציע ללקוחותיהן ריבית, בדומה לזו שהמערכת הבנקאית"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; פז נפט זינקה בכ-8.5%, דלתא מותגים ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% • מימושים בנקסט ויז'ן ● סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

אילוסטרציה: Shutterstock

איך הפכו מניות השירותים לתחום שמדליק את השוק האמריקאי

מניות שירותי התשתיות - חשמל, גז ומים, שנחשבות שנים להשקעה אפרורית אך מניבת תשואה בטוחה - לוהטות מתחילת השנה ● זאת בעיקר על רקע הצורך האינסופי של יישומי הבינה המלאכותית בחשמל ● אולם כמו כל מגזר שהופך רותח, גם כאן אפשר להיכוות