קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף • מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות • ישראל מתגייסת

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול
ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מאז פרוץ המלחמה גויסו ללחימה עצמאים רבים, שנאלצו להשאיר את עסקיהם מאחור, מבלי לדעת מה יקרה עם מפעל חייהם. המדינה, לצד גופים אזרחיים שונים, נחלצו לסייע - אך נדמה שהביקוש גדול בהרבה מההיצע.

ישראל מתגייסת | הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון
ישראל מתגייסת | החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר
ישראל מתגייסת | כ-300 יוזמות חדשנות רפואית פותחו במלחמה. לא תמיד הצוותים מרוצים

על הרקע הזה מגיע כעת המהלך של קרן משפחת שעשוע, באמצעות הבית לסולידריות חברתית, לחלוקת מענקי צמיחה בהיקף של 6 מיליון שקל למאות בעלי ובעלות עסקים משרתי מילואים, בני ובנות זוגם ושותפיהם.

גובה מענק מקסימלי יעמוד על 30 אלף שקל, כאשר הסיוע מיועד לשירותי שיווק ופרסום, הקמת אתר, רכישת ציוד, תשלום עבור ייעוץ אסטרטגי או פיננסי, רכישת מלאי, סיוע במימון שיפוץ בית העסק, השכרת חלל עבודה, גיוס עובדים, סיוע בכיסוי תשלום על התחייבויות קודמות והכשרות מקצועיות. לחלק ממקבלי המענק תינתן אפשרות לקבל ליווי עסקי אישי, על מנת שיוכלו לנצל את כספי המענק בהתאם לצרכים ספציפיים.

הזכאים למענק הם בעלי עסקים ששירתו מעל ל־60 ימי מילואים או שבני זוגם גויסו, וכן משרתי כוחות הביטחון. הבחירה מי יקבל את המענק תיעשה בשיטת "בחירת עמיתים" - בעלי עסקים שהגישו מועמדות בוחרים עסקים אחרים המתאימים בעיניהם לקבלת מענק, באופן אנונימי.

בראש קרן משפחת שעשוע עומדות המנכ"לית עדי אטון לפידות, והיו"ר ענבר שעשוע בר ניר. שתיהן משמשות כמנכ"ליות משותפות בבית לסולידריות חברתית.

"לתת ביטחון וכלים"

הבית לסולידריות חברתית פועל מאז משבר הקורונה לגיבוש קהילת בעלי ובעלות העסקים הקטנים ולעידוד שותפויות ביניהם, בהיקף סיוע כולל של 150 מיליון שקל. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הוקצו משאבים ותשתיות לסיוע לעסקים בדרום ובצפון, בהיקף של כ־21 מיליון שקל.

בימים הראשונים ללחימה נפתח מוקד סיוע לעסקים בצפון ובדרום, ובנוסף יצאה הקרן בפרויקט רש"ת (רכישה, שיתוף, תרומה) שבמסגרתו נרכשים מהם מוצרים ומועברים לנפגעי המלחמה, כולל מפונים.

לדברי שעשוע בר ניר, "מפרוץ המלחמה פעלנו לסיוע לעסקים הקטנים המתמודדים עם קשיים מורכבים. תוכנית המענקים הנוכחית שמה זרקור על משרתי המילואים וכוחות הביטחון, ומבקשת להעניק להם ביטחון וכלים לצלוח את התקופה הזו".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

לתת, וולט וסופר יודה

פלטפורמת המשלוחים וולט, בשיתוף ארגון לתת וסופר יודה, יוצאים ביוזמת "מתגייסים לתת לחג", לתמיכה כספית בנפגעי מלחמת חרבות ברזל. במסגרת היוזמה, שהחלה בימים האחרונים ותימשך עד לחג השני של פסח, משתמשי וולט יוכלו לתרום מארזים עם מוצרי מזון בסיסיים ומוצרי טואלטיקה, שיועברו לאלפי משפחות נזקקות ולנפגעי המלחמה.

מארזי המזון יוצעו בשלושה טווחי מחיר - 30, 50 ו-100 שקל, ומארז הטואלטיקה יוצע ב-100 שקל, כאשר כל מארז יכיל מגוון מצרכים שייתרמו בשיתוף סופר יודה. המארזים יועברו לארגון לתת, ויחולקו לפני החג ובמהלכו. ניתן לתרום בתשלום רגיל באפליקציה, וכן בניצול קרדיטים של וולט ובאמצעות סיבוס.

עם הפנים קדימה

בעקבות מלחמת חרבות ברזל הוקם מיזם התנדבותי לקידום קריירה בחירום תחת השם "עם הפנים קדימה". את המיזם, שמתנהל כמו סטארט-אפ טכנולוגי, הקימה ומנהלת ורד סולן, מרצה בכירה ומנטורית למנהיגות, ומאיר באטיטו, בכיר בתעשיית התרופות.

למיזם הצטרפו כ-200 מתנדבים, אנשי מקצוע מתחומי ייעוץ קריירה, משאבי אנוש, שיווק ומקצועות נוספים, וכן גופי תעסוקה וחברות עסקיות. עד כה סייע המיזם למאות מפונים ותושבי אזורי העימות בצפון ובדרום, לחזור למעגל העבודה.

כל השמה מתחילה בתהליכי אימון המותאמים אישית לצרכי המפונה, כולל ייעוץ קריירה, מנטורינג, סימולציות לראיונות עבודה ואף התנסות מעשית בחברות הייטק כמו אנבידיה, מיקרוסופט ועוד. עם סיום תהליכי האימון הפרטניים קיבלו המפונים הכוונה למשרות המתאימות להם - בין היתר ברפא"ל, התעשייה האווירית, נס טכנולוגיות, מובילאיי, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות ועוד.

לקבלת סיוע או לרישום להתנדבות: www.panimkadima.com

עיריית תל אביב-יפו

עיריית תל אביב-יפו יוצאת בפרויקט פרסום עירוני תחת המסר שפסח לא יהיה חג שמח ולא יהיה חג של חירות אמתית עד שחטופים והחטופות לא ישובו לביתם. הפרסום עלה בכ-150 מתקני שילוט עירוני ברחבי העיר, ביניהם תחנות אוטובוס, מסכים דיגיטליים ושילוט תלוי.

אחד מהשלטים שהציבה עיריית תל אביב לקראת פסח / צילום: דוברות עיריית תל אביב־יפו
 אחד מהשלטים שהציבה עיריית תל אביב לקראת פסח / צילום: דוברות עיריית תל אביב־יפו

העירייה גם תקיים סדרת אירועים קהילתיים ומפגשים עם משפחות החטופים. "תל אביב-יפו מייחלת לחירות 133 החטופות והחטופים שעדיין בעזה - החירות שלהם היא השמחה שלנו", אומרים בעירייה.

לפרטים נוספים: https://t.ly/DDRSN

tvcv

ארגון tvcv, המייצר פרויקטים לעידוד אחדות וקרבה, השיק בדיזנגוף סנטר את פרויקט "גשמי ברכה", שבמסגרתו הותקן ענן חכם המקרין 133 ברכות מוקלטות של אזרחים, עם מסרים של אחדות, חיזוק ואהבה, כסמל לכל החטופים. בסיומה של כל ברכה, האותיות מטפטפות כמו גשם על העוברים ושבים. בין המברכים נמנים גם הזמר מתיסיהו והסופר נעם חורב.

ליד הענן הותקנה עמדה עם קוד לסריקה, שמאפשרת לציבור לקחת חלק בפרויקט ולהקליט מסרים - עד כה הוקלטו כ-180 כאלו. הפרויקט יימשך בסנטר עד סוף הפסח, ובהמשך צפוי להתרחב למקומות נוספים בארץ.

tvcv הוא ארגון ללא מטרת רווח שהוקם ב-2019 על ידי נחי ברודט, ו"גשמי ברכה" הוא הפרויקט השלישי של הארגון מתחילת המלחמה.