גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

 

מאז פרוץ הקורונה ועד היום התחזק מאוד סגמנט הרכישות ברשת, והחברות השונות מאמצות כמעט כל שיטה חדשה וכל תמריץ כדי לגרום לצרכנים לרכוש שם יותר. לצד זאת, יש מי שחיפשו דרכים להוזיל את הרכישות ולחסוך כסף, ופיתחו כלים מתאימים שלכל צרכן כדאי להכיר.

בדיקה טכנולוגית | לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר
בדיקה טכנולוגית | טסים לחו"ל? הנה מה שכדאי לכם לדעת על ה־e-SIM
בדיקה טכנולוגית | הבינה המלאכותית הגיעה לג'ימייל, ועוד כלים שכדאי להכיר

כאן נציג כמה תוספים אינטרנטיים שיעזרו לכם להוציא פחות, ולצמצם עלויות. לא כל התוספים עובדים עם כל אתרי הקניות, וחלק מהתוספים יכולים לאסוף נתונים על פעילות הגלישה של המשתמשים - לכן, מומלץ לקרוא את מדיניות הפרטיות לפני שמתקינים אותם.

נזכיר כי ברכישת מוצרים ביותר מ־75 דולר יהיה עליכם לשלם מס, בהתאם לתקנות היבוא האישי של רשות המסים. לכן, חשוב לשים לב להיקף הרכישות הכולל, ולבדוק מה יהיה גובה המס שתצטרכו לשלם. אז מה שווה להכיר לפני שרוכשים מוצר חדש ברשת? לפניכם התשובות.

PayPal Honey קופונים להורדת המחיר

אחד התוספים הפופולריים החינמיים הוא PayPal Honey, שמחפש ובודק אוטומטית קודי קופונים זמינים ביותר מ־30 אלף אתרים. אם נמצא קוד פעיל, הוא מיושם עם החיסכון הגדול ביותר על עגלת הקניות. יתרה מכך, Honey יכול לחפש בשבילכם מחירים יותר טובים באמזון.

איך זה עובד? עליכם להתקין את התוסף הרלוונטי לדפדפן שלכם. כשאתם רוכשים באתר מסוים, תוכלו לראות את האות h בדפדפן. ואם הוא בצבע כתום זה אומר שהתוסף תומך באתר. כל הקופונים שנמצאים עבור אותו אתר יוארו בצבע ירוק.

בדומה ל־Honey, יש טראקרים נקודתיים לאתרים. דוגמה לזה הוא Keepa, שמיועד נקודתית לאמזון. הוא עוקב אחרי מחירי המוצרים לאורך הזמן, ומודיע כשהם יורדים.

"שם זה זול יותר": התוסף הישראלי

בשנה האחרונה התפרסם תוסף שנקרא "שם זה זול יותר", שהייחוד שלו בכך שהוא פועל על אתרים ישראלים. בדומה למה ש־Honey יודע לספק, גם מבחינת קופונים וגם מבחינת השוואת המחירים, מתקינים את התוסף ונותנים לו לרוץ. כשהוא מזהה עמוד מוצר, הוא יציע לכם אתרים עם מחירים טובים יותר או קופונים שאתם יכולים להשתמש בהם.

לצורך הבדיקה, ניסינו את התוסף. גילינו שאולי יותר זול במקום אחר, אבל הוא עצמו לא בדיוק עובד היטב. כשניסינו אותו ב־KSP הוא לא הצליח לזהות עמודי מוצר, וכשחיפשנו באייבורי מחשב מסוים, הוא הציע תיקי מחשב במקום מוצר דומה של המחשב.

Camelizer: מעקב אחרי מחירים

אחד התוספים המעניינים שכדאי להכיר הוא ה־Camelizer, שעוקב אחרי היסטוריית המחירים ומראה לכם אותה. הנתונים האלה מאפשרים לדעת האם כדאי לחכות מעט לפני הרכישה או שהמחיר נמוך ביחס למה שהיה בחודשים הקודמים, ולכן כדאי לנצל את ההזדמנות. יתרה מכך, אפשר לסמן לתוסף שיעדכן במייל כשיש מחיר מבוקש מסוים.

ChatGPT וג'מיני: לשאול את הצ'אטבוטים

כפי שהם מסייעים בשורה ארוכה של תחומים, הצ'אטבוטים השונים כמו Gemini של גוגל או ChatGPT יכולים לסייע גם ברכישות אונליין. לדוגמה, ניתן להציג להם שאלות כדי להבין את השוני בין מוצרים מסוימים או לדעת מה מוגדר כמחיר טוב או גבוה מדי.

במקרה של ג'מיני, העובדה שהוא מחובר לאינטרנט מסייעת בקבלת מידע זמין ועכשווי יותר, כך שמי שמשלם על גרסת הפרו של ChatGPT ייהנה גם מכך. הצ'אטבוטים יידעו לספק מענה רחב, ולעיתים אף יפנו למקורות שמהם לקחו את המידע.

עם זאת, אם משתמשים רק בצ'אטבוטים ולא במנועי החיפוש, לחברות כמו גוגל יש פתרון כדי עדיין להרוויח כסף - וסביר שישולבו מוצרים ממומנים או מקודמים בצורה לא אורגנית. לכן, צריך לעשות חושבים לפני שמקבלים עצה מצ'אטבוט.

יד שנייה: עשרות אחוזים פחות

לא כל מוצר צריך לרכוש חדש מהניילונים - אפשר גם לקנות יד שנייה. ברגע שהמוצר היה בידיים של מישהו אחר שהשתמש בו מעט או אפילו רק פתח אותו, הדבר עשוי לגרום לירידה משמעותית במחיר.

לכן, אם אתם מחפשים דרך להוזיל בעלויות, ולא חייבים בהכרח מוצר יד ראשונה, ניתן להוזיל את הרכישה הבאה שלכם לעתים בעשרות אחוזים, וכדאי לשקול זאת.

בלאק פריידיי: לחכות לימי הקניות

מדי שנה יש שורה של ימי קניות מיוחדים בינלאומיים כמו בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי, חג הרווקים הסיני ועוד. בישראל יש גם ימי קניות כמו Shopping IL. בימים האלה מוצעות הנחות בשיעור גבוה מהמקובל ביתר ימות השנה, כך שאם יש משהו יקר שאתם רוצים לרכוש, כדאי אולי לחכות לנובמבר־דצמבר.

גם בחגי ישראל - כמו חנוכה, פסח וראש השנה - יש מבצעים משמעותיים. חנויות ישראליות רבות, פיזיות ודיגיטליות, מציעות מבצעים ששווים בדיקה.

ישנם עוד כמה טיפים לחיסכון בכסף בקניות ברשת - לדוגמה, מומחים ממליצים לבדוק את האתרים מחוץ לשעות השיא, כי חנויות שונות מציעות הנחות והטבות בשעות לא שגרתיות. לצד זאת, אם יש לכם קודי קידום, מבלוגרים או משפיענים, כדאי להשתמש בהם.

 

עוד כתבות

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

תחנת כוח אשכול / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

דליה השיגה מימון לתחנת הכוח אשכול

חברת דליה חברות אנרגיה בע"מ, בשותפות עם חברות נוספות, חתמו על הסכם למימון רכישת תחנת הכוח אשכול בהיקף כולל של כ־9.15 מיליארד שקל לא כולל מע"מ ● רכישת האתר, שממוקם בחלקו הצפוני של אזור התעשייה באשדוד, כוללת את תחנת הכוח הקיימת וגם שטחי נדל"ן עבור מסחר ותעשייה באזור מבוקש בין נמלי אשדוד

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה

הגופות חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ ברצועת עזה ● סמל בן אבישי, מנהריה, מפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ● צה"ל מאשר - חוסל בכיר בארגון טרור בלבנון שעבד עם חמאס ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה ● בית הנבחרים של ארה"ב אישר חוק שימנע עצירת משלוחי נשק לישראל ● עדכונים בולטים

ד''ר דורון בסר, מנכ''ל אנויז'ן מדיקל / צילום: אנויז'ן מדיקל

מסיימת את דרכה בבורסה: אנויז'ן מדיקל תימכר ב-1.5 מיליון דולר בלבד

ביהמ"ש אישר לאלפא קפיטל של מרטין לרכוש את הפעילות והקניין הרוחני של החברה, אך השלד הבורסאי יימכר בנפרד בהמשך ● המסחר במניית אנויז'ן מושעה מחודש מרץ, והחברה נסחרת לפי שווי של 2.3 מיליון שקל

מאיר שטייגמן ועדי ויצהנדלר, מייסדים שותפים ב־Valoo / צילום: קרן גנור

הקרן שאוספת מניות מחברות הייטק למען ילדים שניצלו ב־7 באוקטובר

חברת Valoo משיקה את קרן "למען הילדים", המבוססת על גיוס מניות סקנדרי של חברות טק עבור תרומות ● עד כה נאספו מניות בשווי של כ–20 מיליון דולר, והיעד הוא להגיע ל–100 חברות עד סוף השנה ● ישראל מתגייסת

מנת כתף טלה של נסרין מנאסרה / צילום: נסרין מנאסרה

בחצר בית בכפר ערבי בגליל מצאנו את ארוחת הצהריים המושלמת

כנסייה צבעונית במיוחד, מסעדה שמגישה עוף לוהט מהטאבון וקובה נייה שהיא מעדן, סדנה לקליעת שרפרפים ומיזם נשי שלא יאפשר לכם לעזוב בידיים ריקות ● ביקור בכפר ריינה

טורטליני מלוחייה. מנה מזיכרונות הליקוט של הילדות / צילום: חיים יוסף

המסעדה התל אביבית שמציגה אלגנטיות אירופאית עם טוויסט מקומי

חברי הילדות שגדלו בעמק יזרעאל עומדים מאחורי המטבח הקלאסי המשודרג של אלנה, ומציעים מנות שהן בול מה שצריך למפלט מושלם

ירידות בבורסת ת''א / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסה על רקע ההסלמה הביטחונית; תשואות האג"ח זינקו

מדד ת"א 35 ירד ב-1.6% ● מנכ"ל נייס, ברק עילם פורש מתפקידו, החברה פרסמה תחזית פושרת להמשך השנה ● נקסט ויז'ן מעלה את יעד הצמיחה השנתי לכ-110% ● חברת הנדל"ן עמרם אברהם הונפקה בבורסה, ישנן עוד חברות נדל"ן בדרך לבורסה ● הבורסה בתל אביב מתכננת מהלך שבו ייפתח המסחר בימי שישי ● וגם, התעלומה שנפתרה: נחשפה המניה שוורן באפט רוכש בסתר כבר חצי שנה

לירון דורון-לוי, מנכ''לית מרכז השלטון המקומי הנכנסת / צילום: שמרית מאור

לראשונה: מונתה מנכ"לית למרכז השלטון המקומי

לירון דורון-לוי מונתה למנכ"לית מרכז השלטון המקומי ותהפוך לאישה הראשונה שמכהנת בתפקיד הבכיר ● דורון-לוי תיכנס לנעליו של שלמה דולברג, שהודיעה על פרישה לאחר מעל לעשור

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק ו-S&P 500 סגרו שבוע רביעי רצוף בעליות

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● הדאו ב-40,000 ובוול סטריט ג'ורנל מסבירים למה המדד הזה הוא "דינוזאור", או לפחות "פגום" ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול חולה בקורונה ●  מניות השבבים עלו השבוע ב-5% ● מיקרוסופט תציע את מעבדי AMD ללקוחות הענן שלה, במקום אלה של אנבידיה ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון, צללה ב-20% ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה, רדיט זינקה ב-10% 

קית' גיל, התחיל את הסאגה, פעמיים / צילום: ap

האם "רורינג קיטי" הוא וורן באפט של האינטרנט?

הערכות השווי הגבוהות באופן אבסורדי של גיימסטופ לפני העליות השבוע מצביעות על כך שלתת-תרבויות מקוונות עשויות להיות השפעה קבועה על השוק

מטוס קרב F-15. ''עשרות אם לא יותר כלי חיל האוויר'' / צילום: דובר צה''ל

"התאמנו ליותר מזה": המתקפה האיראנית מעיניים של נווט קרב

כחלק מההכנות לאחד מרגעי השיא של חיל האוויר במלחמה, טייסי הקרב דימו תרחישים של מתקפה מאיראן באמצעות סימולטורים - כך מספר נווט הקרב רס"ן (מיל') א' שנטל חלק ביירוט ● "המאמן מאפשר לתרגל כמה גזרות, יום או לילה"

צילומים: מרים אלסטר/פלאש90, חיים צח/לע''מ, AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החנינות פורחות בימי המלחמה: "ימים קשים מצדיקים את הפעלתן"

מתנדבי זק"א שפינו גופות, מילואימניקים שלחמו ברצועה ומי שאיבדו קרובים בנובה הם חלק משורה של אנשים שקיבלו חנינה מאז ה־7.10 ● מה זה אומר על הרעיון הבסיסי של שלטון חוק, ומה הסיכוי שהאנשים שחננו יחזרו לסורם?

מיירט הלייזר ''דראגון פייר'' / צילום: יוטיוב

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר

ארה"ב מקדמת את שדרוג טילי הכתף וטילי השיוט הזעירים שלה ● רוסיה הופכת את טילי השיוט שלה לקטלניים יותר ● וספינות מלחמה חדשות של בריטניה יכללו את מערכת יירוט הלייזר "דראגון־פייר" ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מנכ''ל מקורות, עמית לנג / צילום: מקורות

מנכ"ל מקורות חושף איך סייעו להציף מנהרות בעזה ואיך נערכים לתרחיש של הסלמה

חברת המים הממשלתית "מקורות" התגייסה בחודשים הראשונים למלחמה למשימה דחופה וחשאית - הצפת מנהרות הטרור בעזה ● בראיון מספר המנכ"ל עמית לנג על הניסויים שנערכו בארץ, והציוד שהוטס בדחיפות ● וגם: עד מתי יהיה ניתן לדעתו למנוע את התייקרות המים?

כוחות איחוד והצלה בזירת תאונה. ''לרענן את מערך הבטיחות בתאגידים'' / צילום: חילוץ והצלה

כך תשפיע הרפורמה בתקנות הבנייה על האחריות לתאונות בענף

הרפורמה מבקשת לשנות את מדרג בעלי התפקידים באתרי הבנייה, כך שתוטל לראשונה אחריות ישירה בדין לבטיחות באתרים על שורת בעלי תפקידים נוספים

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים

קניות בקניון. הצריכה הפרטית בעלייה / צילום: Shutterstock, YIUCHEUNG

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: ריבאונד לתוצר של ישראל ברבעון הראשון, אבל יש גם חדשות רעות

התמ"ג ברבעון הראשון של 2024 זינק בשיעור של 14.1% בחישוב שנתי, זאת לאחר ירידה דרמטית של מעל 20% ברבעון בו פרצה המלחמה ● מדובר בהתאוששות חלקית בלבד מהמשבר: התמ"ג עדיין נמוך ב-1.4% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2023, וגם הצריכה הפרטית נמוכה ביחס לימים שלפני המלחמה

כפר קאסם / צילום: איל יצהר

צמצום הפערים בחברה הערבית: האם הממשלה תתמיד בתהליך?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם בשיתוף יוזמות אברהם: התוכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

פרויקט הבנייה הגדול בעולם נאלץ להתמודד עם המציאות

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה