גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof
תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

 

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il 

ישראל מתגייסת | רשת בתי קפה חדשה תנוהל ותופעל ע"י תושבים מהעוטף
ישראל מתגייסת | חממת SouthUp בשער הנגב חוזרת לפעול ומקימה קרן אימפקט
ישראל מתגייסת | ביוזמת שלושה צעירים: יריד תעסוקה בהייטק למילואימניקים

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט

בצל מלחמת "חרבות ברזל" חברו בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט למיזם משותף תחת השם "מציירים תקווה". ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" - כאשר הציורים מהווים עיבוד פסיכולוגי לרגשות הילדים.

ההגדה של דיסקונט ואלו''ט שציירו ילדי מפונים / צילום: יחצ/עמותת אלו״ט

הציורים הנבחרים נערכו לתוך הגדת פסח שהודפסה במהדורה מוגבלת בדפוס בארי, לצד מטבע מיוחד שהונפק באופן בלעדי לזכר ה-7 באוקטובר. כל ההכנסות ממכירת ההגדה יועברו לפעילות עמותת אלו"ט.

לרכישת ההגדה: 052-8108203

משרד החוץ הגרמני וקרן פורום העתיד גרמניה-ישראל

פרס ע"ש שמעון פרס יוענק ליוזמות שהגישו עזרה התנדבותית בעקבות ה-7 באוקטובר. הפרס, בסך 10,000 אירו, יוענק על ידי משרד החוץ הגרמני וקרן פורום העתיד גרמניה-ישראל, כהוקרה על הישגי החברה האזרחית בישראל. זאת בנוסף לפרס שמעון פרס הרגיל, שמוענק מאז 2017 לפרויקטים בולטים של שיתוף-פעולה ישראלי-גרמני.

יוזמות שתמכו במפונים, הציעו עזרה פסיכולוגית או עזרה דחופה אחרת לנפגעים, פעלו לטיפול במעוטי יכולת או מעורבות למען הכלל בדרכים אחרות, יכולות להגיש מועמדות לפרס. גם פרויקטים שהושלמו וגם כאלה שעדיין נמשכים יכולים להגיש מועמדות. עובדי מדינה ופרויקטים המבוצעים אך ורק על ידי משרדים או סוכנויות ממשלתיות אינם רשאים להגיש מועמדות.

המועד האחרון להגשת מועמדות לפרס הוא 24 באפריל. לפרטים נוספים: https://t.ly/k3-_E

Elevation

סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, בראשות סא"ל במיל' אבי שניר, קצין במילואים ביחידת מגלן, תאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים בשיתוף חברת Wix. בין היתר מדובר בסיוע ועזרה לבעלי עסקים שנפגעו מהמלחמה, על ידי בניית אתרים שיאפשרו את המשך קיומם.

בנוסף פתחה החברה תוכנית הכשרה ייעודית לתפקיד מטמיעי מערכת סיילספורס בחברות הייטק. התוכנית שנבנתה בשיתוף עם עמותת תפוח, מיועדת לנפגעי ונפגעות המלחמה ולאנשי מילואים לשעבר, המחפשים עבודה חדשה. במסגרת התוכנית מקבלים המשתתפים הכשרה מקצועית, תהליך ליווי ומנטורינג מקצועי, התמחות פרקטית, ובסופו של דבר, השמה בתפקיד החדש.

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: יח״צ Elevation

תוכנית שלישית שמקדמת אלוויישן היא תוכנית פודטק שנוצרה בשיתוף מנהלת האגריפודטק בגליל, שמטרתה לשקם את הגליל ביום שלאחר המלחמה. לשם כך התוכנית מכשירה 120 עובדים לתפקידים המתפתחים בתעשיית הפודטק. ההכשרה מתבצעת בהתאם לצורך בשטח.

לדברי שניר, "אנחנו חייבים לייצר לאנשים תקווה, עתיד והמשכיות. תפקיד ההייטק הוא לשפר את העולם, וזה אומר לא רק להגדיל את הכנסות המדינה ולייצר מקומות עבודה, אלא גם להיות קטר ערכי שמושך קדימה ויוזם במשימה של בניית מדינת ישראל".

חברת CyberProof ומרכז ThriveDX

שיתוף-פעולה בין חברת CyberProof למרכז ThriveDX יאפשר לעשרות מפוני ומפונות קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר. התוכנית הינה יוזמה פרטית של שתי החברות, במטרה לתמוך ולסייע תעסוקתית למפוני הקיבוץ.

הקורס יינתן למפונים במימון מלא, יימשך כחצי שנה וישולבו בו מפגשים במודל היברידי. התוכנית תכלול גם ביקורים בחברות הייטק מובילות, השמה, הכנה לראיונות עבודה ועוד. בתוכנית ילמדו המפונים נושאים כמו ניהול רשתות, יסודות אבטחת סייבר, אבטחת רשת ואפליקציה, טיפול באירועי סייבר, ניתוח תוכנות זדוניות, ניהול סיכונים, מודיעין ואיומי סייבר ועוד.

התוכנית מנוהלת על ידי מעין כהן חזיז מנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית ב-CyberProof, אלון פוטרמן מנכ"ל הקרן לשיקום כפר עזה, ורותם גרין מנהלת פרויקטים ב-ThriveDX.

לדברי כהן חזיז, "אנחנו שמחים להוביל יחד עם שותפינו את היוזמה המיועדת לחברי וחברות קיבוץ כפר עזה המאפשרת לפתח קריירה חדשה בעולם הסייבר. זו הזדמנות מיוחדת להעניק כלים מקצועיים, יכולות טכנולוגיות ומנטורינג לטובת יציבות תעסוקתית עם אופק קידומי בתעשייה חדשנית וצומחת".

פוטרמן מציין כי "משימת העל שלנו עתה היא לייצר הזדמנויות אינסופיות לנשות ואנשי עוטף עזה. המהלך יאפשר לפתוח דלתות אסטרטגיות בעולם ההייטק, ויש פה מודל לחיקוי בדרך שבה חברה במגזר הפרטי מסייעת במאמצי בנייתה מחדש של קהילה שנפגעה כל כך קשה ב-7 באוקטובר״.

קפה גרג שדרות

לאחר חצי שנה למלחמה, שבמהלכה נסגר סניף קפה גרג בשדרות, פותחת הרשת סניף דגל מחודש בעיר, בהשקעה של כ-550 אלף שקל. הסניף משתרע על שטח של כ-200 מ"ר וכולל כ-100 מקומות ישיבה. כאות הזדהות עם משפחות החטופים הוצב שלט ענק עם הסיסמה הקוראת להשבת החטופים Bring Them Home לצד הסרט הצהוב המסמל חופש.

סניף גרג החדש בעיר שדרות / צילום: אסף לוי

"הצלחנו לפתוח בשדרות סניף מחודש לאחר שיפוץ מאסיבי, ולגייס עובדים מהעיר והסביבה", אומרים בעלי הרשת יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי. "שלט הענק שנתלה יהווה אזכור יומי לכולנו כי אחינו ואחיותינו עוד מוחזקים בידי חמאס בעזה, ולא נוריד אותו עד שאחרון החטופים ישוב לביתו".

yes

בעקבות המצב הביטחוני ובמטרה להקל על שהיית הילדים בבתים, חברת yes פותחת את כלל ערוצי הילדים בחינם וכן את ה-VOD kids, ללא צורך בפנייה לשירות לקוחות. השידורים ניתנים לצפייה גם באפליקציית +yes לנייד ולטאבלט, והמהלך יימשך עד סוף חג הפסח.

עוד כתבות

פרויקט פינוי בינוי / צילום: Mark Tso

מה מגיע לבני 70 ומעלה במיזמי פינוי־בינוי? הנחיות חדשות מנסות לעשות סדר

החוק המעניק לבני 70 ויותר הטבות מיוחדות במיזמי התחדשות עירונית, לא כלל התייחסות לפרויקטים שקידומם החל טרם כניסתו לתוקף ● חוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית קובעת: גילו של הדייר בעת החתימה הראשונה הוא הקובע ● איך תשפיע ההנחיה על היזמים?

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

העסקה נחתמה: פנגו רוכשת את גט תמורת 175 מיליון דולר

סכום הרכישה דומה לשווי שפורסם בגלובס בחודש מרץ האחרון, אז לפי ההערכות התנהל המו"מ לפי שווי של 150-160 מיליון דולר עבור גט ● לפי גורם המקורב לעסקה, שתי החברות ימשיכו לפעול בצורה נפרדת ועצמאית, ולא מתוכננת כל השפעה על מצבת כוח-האדם

יבוא כלי רכב לנמל אילת / צילום: Shutterstock

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים

יוניון מוטורס מודיעה על "השפעה מיידית" בשיווק קורולה ו־CH-R, ומוסרת שתעביר את המלאי הקיים לחברות הליסינג כמתוכנן, אך "לא תוכל להיענות לכל הביקוש"

שיגור מיירט חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הרכיבים המזויפים במטוסים, והטילים היקרים שגורמים מבוכה לארה״ב

לגלובס נודע כי החברה הביטחונית הממשלתית תומר מגייסת 60 עובדים חדשים, אלביט עם הזמנה ראשונה למערכות מרגמה, בריטניה שוקלת להיכנס לתוכנית מערך ההגנה האירופית, טורקיה מנסה לרכוש מטוסי קרב ממקורות רבים, ובכיר גרמני קורא להגדלה משמעותית של תקציב הביטחון ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

רחוב הרצל, תל אביב / צילום: רועי חבני

מנורה מבטחים מלווה 260 מיליון שקל לבניינים שמשכנים את מפוני קיבוץ רעים

חברת הביטוח העמידה אשראי לשני מגדלים בפרויקט "תאודור" בדרום תל אביב של יובלים ורן בלינקיס ● הבניינים בפרויקט כוללים דירות שמיועדות ברובן להשכרה לטווח ארוך ● את העסקה הובילה אקטיב חיתום של עומרי לוי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

ארה"ב מונעת יצוא שבבים לוואווי הסינית, ואינטל לא תעמוד בתחזיות האופטימיות

ארה"ב מנסה לחסום יצוא של טכנולוגיה אמריקאית לסין כדי שהסינים לא יעתיקו את הטכנולוגיה ● אינטל צופה כי התוצאות שלה יהיו "מתחת לנקודת האמצע" של התחזית, אבל מצהירה: "נציית לכל החוקים והתקנות במדינות שבהן אנו עושים עסקים" ● המניה יורדת ב-2.5%

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%, טבע זינקה ב-13%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.6% ● השקל מתחזק מול המטבעות הזרים על רקע המגעים בעסקת החטופים ● אנבידיה נסחרה בירידות, לאחר שהמיליארדר סטנלט דרוקנמילר חתך את השקעתו במניה ● אפל השיקה דגמי טאבלט חדשים ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות במאי

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל

דיני ירושה / צילום: Shutterstock, Maxx-Studio

משפחת בן הזוג המנוח נתנה אולטימטום בלתי אפשרי לאישה. מה קבע ביהמ"ש?

בית המשפט לענייני משפחה פסק לטובת אישה שביקשה להביא ילד מזרע בן זוגה המנוח ● משפחתו, שהתנגדה לכך, התנתה את הבאת הילד בכך שהאישה תוותר על חלקה בירושה שהותיר בן זוגה ● ביהמ"ש פסק לטובתו 50 אלף שקל כהוצאות משפט

מה צפוי לשקל? / אילוסטרציה: Shutterstock

הדולר יגיע ל-3.5 שקלים? מה קורה בשוק המט"ח

לראשונה מאז תחילת אפריל, השקל מתחזק בחדות מול המטבעות הזרים ויורד מתחת לרף ה-3.7 שקלים לדולר ● מדובר בשינוי מגמה חד לעומת התקופה האחרונה בהמשך להתפתחויות הבטיחוניות ● מה עומד מאחורי שינוי המגמה?

עו''ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, מעידה במשפטו של נתניהו, היום

יועמ"שית משרד רה"מ: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה מזה 23 שנים, מעידה במשפט נתניהו בנוגע לתיק המתנות ● ברנע-פרגו: "מעולם ראש הממשלה לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר כלשהו עד 2018" ● סנגורו של נתניהו התעמת עם ברנע-פרגו: "כולנו מרגישים שאת מוטה נגד ראש הממשלה"

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ואסמאעיל הנייה / צילומים: צילומים: רויטרס, AP, Evan Vucci ,Mahmoud Hefnawy, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תרחיש האימים: דונלד טראמפ מזמין את אסמאעיל הנייה לקמפ דייוויד

זה מה שנשיא ארה"ב לשעבר, וכנראה גם לעתיד, כמעט עשה בספטמבר 2019 עם הטליבאן של אפגניסטן, ההזמנה בוטלה ברגע האחרון ממש ● טראמפ אינו האמריקאי היחיד המחפש "עסקה" ● האמונה בפרגמטיות של אנשים לא–פרגמטיים היא חלק רב–שנים של הדיפלומטיה האמריקאית

מגדל יורוקום ברמת גן / הדמיה: חברת קנדה ישראל, מילוסלבסקי אדריכלים

מ-6 קומות ל-60: התוכנית של מגדל יורוקום ברמת גן עולה שלב

רמת גן המליצה להפקיד את התוכנית לבניית מגדל יורוקום של ישראל קנדה, שיכלול 60 קומות בעירוב שימושים למגורים, לתעסוקה ולמסחר ● רמת גן מאשרת תוכנית עירונית חלופית לתמ"א 38, הכוללת את כלל שטחה של העיר ● וחברת יבוא האלכוהול שתקים מגדל בן 30 קומות בנתניה ● חדשות השבוע בנדל"ן

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר. קיבלה את ערעור חברת הביטוח / צילום: שלומי יוסף (עיבוד תמונה)

פסק דין תקדימי של העליון מצמצם את הגדרת הידועים בציבור

בית המשפט העליון דן בשאלה מתי זוג ייחשב לידוע בציבור לצורך זכאות לתשלום פיצוי בעקבות מוות בתאונה ● השופטים: הכוונה להינשא אינה מהווה אינדיקציה לרצון הזוג להחיל זכויות לפני הנישואים

ערן ברוך / צילום: תמונה פרטית

המיזם שקורא לבני 50 ומעלה להתנדב לשנת שירות ביישובי העוטף

המהלך של איש החינוך ומנכ"ל בינה לשעבר, ערן ברוך, מחליף בין צעירים בני 19־18 לבעלי מקצועות עם ניסיון שיוכלו לסייע בשיקום העוטף ● עד כה נרשמו כ־500 מתנדבים ● ישראל מתגייסת

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

הדוחות המאכזבים שהפילו את המניה הישראלית בוול סטריט

סולאראדג', המפתחת טכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, מסכמת רבעון חלש נוסף ● ההכנסות צללו בכ-80% וההפסד הנקי גדל ● גם התחזיות להמשך שהציגה החברה מאכזבות

עשן מתקיפות חיל האויר מיתמר מאזור רפיח / צילום: ap, Ismael Abu Dayyah

כלב רובוטי ורחפנים: איך תיראה הפעולה שתחסום את "צינור החמצן של חמאס"?

התמרון בעיר הדרומית ביותר ברצועה, רפיח, יאפשר לצה"ל לסגור את מנהרות ההברחה שמתחזקות את חמאס כלכלית ולוגיסטית ● הסכנה טמונה בהימצאות אפשרית של החטופים ובפגיעה באוכלוסייה האזרחית