תקלה במחשב המרכזי של בנק הפועלים יוצרת שיבושים בפעילות הבנקאית מהבוקר

עפ"י מידע שהגיע ל"גלובס", השיבושים כוללים את אתר האינטרנט למידע וביצוע הפעולות, המוקד הטלפוני, בנקטים, המערכת הסניפית ואישורי עסקאות בבתי-עסק ; בנק הפועלים: התקלה מטופלת - הבנק ממשיך לתת שירות תחת המגבלה שנוצרה ומתנצל על כך

פעילותו של בנק הפועלים הבוקר (א') משובשת בשל תקלה במערכת ההפעלה במחשב המרכזי של הבנק. על פי מידע שהגיע לידי "גלובס", כל מערכת התקשורת של בנק הפועלים מושבתת מהשעה 5 בבוקר ואין תשובה על הסיבה או משך הזמן שיארכו השיבושים. מושבת גם אתר האינטרנט למידע ולביצוע פעולות וגם המערכת הסניפית.

על פי המידע שהגיע לידי "גלובס", במסגרת התקלה לא ניתן להיכנס לחשבונות ולא לבצע בהם פעולות, לרבות פעולות קנייה ומכירה של ניירות-ערך. שרותי הבנק המושבתים כוללים גם את המענה הטלפוני באמצעות "פועלים בטלפון" (*2407/9). על פי ההערכות, התקלה מקשה גם על ביצוע משיכות מזומנים ממכשירי בנק-קט ואישורי עסקאות בכרטיסי חיוב ואשראי בבתי-עסק.

בבנק מנסים לעקוף את התקלה ולאפשר לקיים את הפעילות השוטפת באמצעים חלופיים. ל"גלובס" נודע, כי הבנק פועל בחלופות שאינן דורשות מחשוב בחלק מהמקרים (כמו טפסים מנייר), בדומה לאופן פעולת הבנקים לפני שהחלו בהם תהליכי המחשוב האישי.

באשר להעברת הוראות לביצוע בניירות-ערך, ההוראות מועברות לבורסה לניירות-ערך באופן טלפוני, כאשר הבנק משתמש במערכת מידע חלופית, בה קיים מידע לגבי היקף אחזקות הלקוחות בניירות-הערך, אך לא לגבי שווין. לא ידוע מה עלה בגורלן של עסקאות שהועברו לביצוע היום באמצעות אתר האינטרנט בטרם החלה התקלה. לקוחות התלוננו כי בעוד שההודעה באתר הבנק שולחת את הלקוחות לסניפים, רבים מאלו סגורים בימי ראשון.

מבנק הפועלים נמסחר בתגובה: עקב תקלה במערכת ההפעלה של המחשבה המרכזי קיימים שיבושים במהלך הסדיר של הפעילות בבנק. התקלה מטופלת ואנו מקווים לחזור לפעילות תקינה במלואה במהרה. הבנק ממשיך לתת שירות תחת המגבלה שנוצרה ומתנצל ללקוחותיו על כך.